Hellas Week
Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, 2025
  • Home
  • POH
  • Travel
  • In hotels
  • WEEKEND
  • TOURIST NEWS
  • Culture
  • Lipstick
  • Lifestyle
No Result
View All Result
SUBSCRIBE
Hellas Week
  • Home
  • POH
  • Travel
  • In hotels
  • WEEKEND
  • TOURIST NEWS
  • Culture
  • Lipstick
  • Lifestyle
No Result
View All Result
Hellas Week
No Result
View All Result
Home POH

Υπόθεση Υδροπλάνα: 20 χρόνια (!) καθηλωμένα στο έδαφος…

master_admin by master_admin
27 Ιουνίου 2025
in Χωρίς κατηγορία
0
Υπόθεση Υδροπλάνα:  20 χρόνια (!) καθηλωμένα στο έδαφος…
75
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

You might also like

No Content Available

      Ακόμα, κανένα πλάνο απογείωσης

  Άλλη μια σύσκεψη… αυτή τη φορά πριν από λίγες ημέρες,
 πραγματοποιήθηκε μια ευρεία συνάντηση εργασίας με
 πρωτοβουλία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) με
 σκοπό την (επί τέλους !) επιτάχυνση της λειτουργίας των
 υδροπλάνων στην Ελλάδα. 

  Η πολυαναμενόμενη εκκίνηση
 των πτήσεων εξακολουθεί να μην παίρνει σάρκα και οστά,
 παρά την αυξημένη τουριστική κίνηση και τις αυξημένες
 ανάγκες διασύνδεσης νησιωτικών περιοχών…

   Στις 17 Ιουνίου, με πρωτοβουλία του Διοικητή της ΑΠΑ,
 Χρήστου Τσίτουρα, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη
 με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων διευθύνσεων.

  Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η σύσκεψη αποτέλεσε
  «σταθμό» στον συντονισμό των διαδικασιών για την
  επίσπευση της θεσμικής και επιχειρησιακής προετοιμασίας
  του δικτύου υδροπλάνων.

  Είναι φυσιολογικό όλοι μας να
 παραμένουμε επιφυλακτικοί μετά από όσα έχουμε δει…

  Στο πλαίσιο λοιπόν της σύσκεψης, εξετάστηκαν
 εκκρεμότητες στο νομοθετικό και λειτουργικό πλαίσιο και
 αποφασίστηκαν κοινές ενέργειες για την ολοκλήρωση των
 αδειοδοτήσεων. 

  Την ίδια ώρα, η Hellenic Seaplanes
  ανακοίνωσε την ένταξη δύο νέων προορισμών – της
  Δονούσας στις Κυκλάδες και των Οινουσσών στο
  Βόρειο Αιγαίο – στο υπό διαμόρφωση εθνικό δίκτυο,
 ενισχύοντας τις δυνατότητες μετακίνησης για κατοίκους
και επισκέπτες.

  Εκτός πλάνων η Σαντορίνη και η Μήλος. Τις
 «έκαψαν» οι γνωμοδοτήσεις
         

     Ωστόσο, παρά την πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα της
  Hellenic Seaplanes και την ολοκλήρωση μιας πολυετούς
   και πολυπαραγοντικής διαδικασίας αδειοδότησης, δύο από
  τους πιο τουριστικούς προορισμούς της χώρας, η Μήλος
   και η Σαντορίνη, παραμένουν εκτός του πτητικού
  σχεδιασμού, εξαιτίας αρνητικών γνωμοδοτήσεων από τις
  κατά τόπους Λιμενικές Αρχές.

  Στις 17 Δεκεμβρίου 2024 η Hellenic Seaplanes ανακοίνωσε
  συμφωνία για 10 ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα Noemi, 9
  θέσεων. Προς το παρόν, μόνο στις φωτογραφίες τα
βλέπουμε…


   Έτοιμη να πετάξει δηλώνει η Hellenic Seaplanes
  Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε τονίζοντας ότι η Hellenic
  Seaplanes ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του πρώτου
  σκέλους της πτητικής προετοιμασίας της για το καλοκαίρι
  του 2025, ενεργοποιώντας την ψηφιακή της πλατφόρμα
  κρατήσεων και σχεδιάζοντας πτήσεις που, όπως
  αναφέρεται, φιλοδοξούν να αλλάξουν τον χάρτη της
  προσβασιμότητας στα ελληνικά νησιά και τις
  απομακρυσμένες περιοχές. Αλλά σε αυτή τη χώρα, το
 προφανές, δεν είναι προφανές…

    Το επιχειρησιακό της πλάνο περιλαμβάνει βάσεις σε
  Αθήνα, Σκύρο και Ιωάννινα, ενώ ήδη έχουν
  προγραμματιστεί δρομολόγια προς 28 προορισμούς,
  μεταξύ των οποίων οι: Άλιμος, Πάτρα, Χίος, Ψαρά,
   Τήνος, Λέρος, Πάτμος, Παξοί, Σκόπελος, Αλόννησος,
   Κέρκυρα, Σαμοθράκη, Βόλος, Αμφιλοχία,

  Αλεξανδρούπολη, Μαθράκι, Οθωνοί, Καλαμάτα και η
  Αθηναϊκή Ριβιέρα.


     Οι πτήσεις θα εξυπηρετούν υφιστάμενα υδατοδρόμια,
  εγκεκριμένα υδάτινα πεδία αλλά και αεροδρόμια, χάρη
  στον αμφίβιο χαρακτήρα των αεροσκαφών της εταιρείας,
  επιτρέποντας τη λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του
  έτους.

      Σε δηλώσεις του, ο Διοικητής της ΑΠΑ, κ. Τσίτουρας,
   σημείωσε πως η Αρχή στηρίζει την αναπτυξιακή
  προσπάθεια για τα υδροπλάνα, με γνώμονα την ασφάλεια
   και την πλήρη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά και διεθνή
  πρότυπα. Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Hellenic
  Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, τόνισε ότι η εταιρεία
  προχωρά με στρατηγικό σχεδιασμό για τη δημιουργία ενός
  ευέλικτου, ποιοτικού και ασφαλούς δικτύου μεταφορών για
  τη νησιωτική Ελλάδα.

   Όμως, τι έχουμε σήμερα; Μια τρύπα στο νερό …
   Προφανώς ακόμα καμία προγραμματισμένη πτήση
   στον ελαστικό χώρο, αλλά και αντιδράσεις όπως αυτή
   της ένωσης ξενοδόχων Ιωαννίνων που για μια ακόμη
  χρονιά, το φιλόδοξο εγχείρημα των πτήσεων
  υδροπλάνων στη λίμνη Παμβώτιδα μένει

  καθηλωμένο – όμως, αυτή τη φορά όχι λόγω τεχνικών
  εμποδίων, αλλά εξαιτίας της γνωστής ελληνικής
  παθογένειας, των χρονοβόρων και αναποτελεσματικών
  διοικητικών διαδικασιών.


    Παρά τις προσδοκίες για έναρξη δρομολογίων στα μέσα
  Ιουνίου, η πολυπόθητη άδεια λειτουργίας του
   υδατοδρομίου Ιωαννίνων δεν έχει ακόμη εκδοθεί. Οι
  επιπτώσεις, σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων

  Ιωαννίνων, είναι άμεσες και σοβαρές: απαξιώνεται
  συνολικά η εικόνα της χώρας, πλήττεται η εικόνα του
  προορισμού, χάνονται τουρίστες, υπονομεύεται η
  αναπτυξιακή προοπτική και κάθε οραματισμός.


   Με επιστολή τους προς τα συναρμόδια υπουργεία και την
  Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι ξενοδόχοι της
  περιοχής ζητούν άμεση ενεργοποίηση της Πολιτείας,
  υπενθυμίζοντας πως μεταξύ 2004 και 2009
  πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από 15.000
  δρομολόγια υδροπλάνων στη χώρα – χωρίς τις
σημερινές καθυστερήσεις και αγκυλώσεις.


      Στο Hellas Week πιάσαμε την άκρη απ’ το κουβάρι,
  20 χρόνια πριν και παραθέτουμε ένα γλαφυρό χρονολόγιο
    χαμένων ευκαιριών για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.


      Να σημειώσουμε, ότι αναφερόμαστε στην χώρα μας, που η
  οικονομία της (δυστυχώς) λειτουργεί μονοθεματικά, αφού
   ο τουρισμός αποτελεί τον κεντρικό πυλώνα και αντί να
  ξεφύγουμε από το σαράκι της αργοπορίας και της
  προχειρότητας, αρκούμαστε σε ατέρμονες συζητήσεις επί
  συζητήσεων, τροφοδοτώντας τις καθυστερήσεις… Ήδλη,
  έχουν περάσει 20 χρόνια…


2004 – Η αυγή της ελπίδας


    Πραγματοποιούνται τα πρώτα πιλοτικά δρομολόγια
   υδροπλάνων στην Ελλάδα με αφετηρία την Κέρκυρα.
  Ιδρύεται η εταιρεία AirSea Lines, με στόχο τη σύνδεση
  Ιονίων νήσων και Δυτικής Ελλάδας.


2005–2007 – Οι πρώτες πτήσεις


  Η AirSea Lines πραγματοποιεί κανονικά δρομολόγια μεταξύ
  Κέρκυρας, Παξών και Ιωαννίνων.

   Το κοινό ανταποκρίνεται θετικά, αλλά σύντομα
  ανακύπτουν προβλήματα αδειοδότησης και λειτουργίας
  των υδατοδρομίων.


2008 – Κατάρρευση και τέλμα

 
   Η AirSea Lines σταματά τη λειτουργία της. Το project
  εγκαταλείπεται, με κύρια αιτία το γραφειοκρατικό
  αδιέξοδο.
  Το θέμα περνά στη σφαίρα της “ωραίας ιδέας” που δεν
 προχώρησε.


2010–2012 – Σιωπή και απουσία θεσμικού πλαισίου


   Ελλείψει νομοθετικού πλαισίου και επενδυτικού
  ενδιαφέροντος, το σχέδιο παγώνει πλήρως.
  Διάφοροι επενδυτές κάνουν διερευνητικές επαφές, χωρίς
 αποτέλεσμα.


2013 – Νέος νόμος και νέο ξεκίνημα


  Ψηφίζεται ο πρώτος νόμος για την ίδρυση και λειτουργία
  υδατοδρομίων στην Ελλάδα (Ν. 4146/2013).
  Ανακοινώνεται φιλόδοξο σχέδιο για 100 υδατοδρόμια.


2014–2015 – Νέες εταιρείες, νέες ελπίδες 


  Δημιουργούνται εταιρείες όπως η Hellenic Seaplanes, που
 παρουσιάζουν σχέδια για μεγάλα δίκτυα.
  Το ενδιαφέρον αναθερμαίνεται, αλλά οι άδειες… δεν
  εκδίδονται. Τα ίδια Παντελάκη μου…

2016–2019 – Υποσχέσεις και αναμονή

   Αρκετοί δήμοι (όπως Ρέθυμνο, Βόλος, Πάτρα) δηλώνουν
  συμμετοχή στο δίκτυο.


   Το Υπουργείο Μεταφορών υπόσχεται «έτοιμο νομικό
  πλαίσιο» και «τα πρώτα δρομολόγια την επόμενη σεζόν».


2020 – Νέα αναθεώρηση του πλαισίου


  Ψηφίζεται νέος νόμος (Ν. 4663/2020), που επιτρέπει
  ιδιωτικά υδατοδρόμια και απλοποιεί κάπως τη διαδικασία.
  Ανακοινώνονται και πάλι πιλοτικά δρομολόγια — η
  πανδημία βάζει φρένο στα πάντα.


  2021–2023 – Άδειες υπάρχουν, πτήσεις γιόκ


  Αρχίζουν να εκδίδονται άδειες υδατοδρομίων: Κέρκυρα,
  Πάτρα, Βόλος, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λίμνη Παμβώτιδα
  Ιωαννίνων, κ.ά.

  Οι εταιρείες διαφημίζουν επικείμενη έναρξη πτήσεων, αλλά
  τα υδροπλάνα δεν έρχονται ποτέ.


2024 – Νέα εξαγγελία: "Το 2025 ξεκινούν!"


  Η Hellenic Seaplanes δηλώνει έτοιμη με στόλο και
 προσωπικό.
  Κυβερνητικά στελέχη τονίζουν πως το 2025 θα είναι η
  χρονιά των υδροπλάνων, ειδικά για νησιωτικές περιοχές με
  λίγες συνδέσεις.

2025 – Και τι γίνεται τώρα ;


  Παρά τις άδειες νέων υδατοδρομίων και τις υποσχέσεις για
  «τουριστικά δίκτυα» από Ιόνιο μέχρι Κυκλάδες, ούτε μία
  εμπορική πτήση δεν έχει γίνει μέχρι τον Ιούνιο 2025.

   Εδώ που φτάσαμε, το κεντρικό ζητούμενο παραμένει η
  μετάβαση από την θεωρία στην πράξη, ώστε ένα εγχείρημα
  που σχεδιάζεται περισσότερο από δύο δεκαετίες, επι τέους,
  να απογειωθεί. Πως αλλιώς θα υπηρετήσει την περιβόητη
  τουριστική ανάπτυξη, την περιφερειακή συνοχή και τις
  πραγματικές ανάγκες των νησιών χειμώνα, καλοκαίρι;

Tags: E-CommerceMarket StoriesStrategy
Share30Tweet19
master_admin

master_admin

Recommended For You

No Content Available
Next Post

We Asked Daves About Dave, Marcus and Other First-Name Money Apps

Related News

Διακοπές στη Μήλο εδώ και τώρα !

Διακοπές στη Μήλο εδώ και τώρα !

28 Ιουνίου 2025
Το παρθένο δάσος Φρακτού (Video)

Το παρθένο δάσος Φρακτού (Video)

1 Ιουλίου 2025
Ναύπακτος: Φινέτσα και ιστορία

Ναύπακτος: Φινέτσα και ιστορία

28 Ιουνίου 2025

Browse by Category

  • Culture
  • In hotels
  • Lifestyle
  • Lipstick
  • POH
  • TOURIST NEWS
  • Travel
  • WEEKEND
  • Χωρίς κατηγορία
Hellas Week

CATEGORIES

  • Culture
  • In hotels
  • Lifestyle
  • Lipstick
  • POH
  • TOURIST NEWS
  • Travel
  • WEEKEND
  • Χωρίς κατηγορία

BROWSE BY TAG

Bitcoin Cryptocurrencies E-Commerce Economy Fed Tapering Market Stories MOUNTAIN Mugler Obligation Sharon Stone show California Fashion Industry Friends of AIDS Project Strategy Tax Trading ΑΙΓΑΙΟ ΑΙΣΩΠΟΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ ΒΑΣΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΒΟΥΝΟ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΔΙΑΜΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΙΔΟΜΑ ΖΑΓΟΡΙ ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΙΤΑΛΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ ΜΥΘΟΙ ΝΗΣΙ ΝΗΣΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΡΗΤΑ ΣΟΦΩΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΣΥΡΟΣ ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΦΑΓΗΤΟ ΦΥΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ τουρισμοσ

© 2025 Hellas Week

No Result
View All Result
  • Home
  • Landing Page
  • Buy JNews
  • Support Forum
  • Contact Us

© 2025 Hellas Week

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?